Лаж по сваку цену – како медији у Црној Гори блате Русију

25.09.2016

Манипулација масовном свешћу путем медија у Црној Гори потиче још из раних 90-их. То је наводно било због снажне подршке независних интелектуалаца разним непрофитним фондацијама из Сједињених држава.

У Црној Гори је 1997. године почела са радом медијска група Вијести. Почели су са новинама, а затим отворили телевизију и радио, и на крају Интернет портал. Можемо рећи да су ово тренутно најутицајнији медији у Црној Гори. Прошле године сам направио извештај за руски Институт за стратешка истраживања, који је спровео анализу квалитета публикација, у којима се негативно говори о Русији. Ови материјали имају за циљ успостављање западних вредности у Црној Гори. Са јачањем старих клишеа и стварањем нових, Русија је представљена као тоталитарна и корумпирана земља.

Сваког месеца ова медијска група објављује најмање десет оваквих материјала који блате Русију и Путина. Често се прибегава цитирању личности као што су Гари Каспаров, Алексеј Наваљни, Ксенија Собчак. Русију пореде са тумором који ће ускоро окупирати балтичке земље, док Путина називају окрутним диктатором који неправедно одузима имовину од невиних бизнисмена.

Пре два месеца објавили су забаван чланак у коме се говори о диктаторима који су волели злато. Радило се о богатству бивших лидера Либије, Ирака, Украјине, Туркменистана, Киргистана. На крају су писали о председнику Путину, који, према тврдњама њихових пријатеља из руске опозиције, поседује приватни авион са златним тоалетом, вредности 75 хиљада долара. Као што се види, прозападни медији су спремни да објаве овакве апсурде у покушају да се Русија понизи и омаловажи.