Too much truth about the Skripal case: Britain opens investigation into Russia Today

19.04.2018

The British Office of Communications (Ofcom) announced the launch of new investigations into RT in a document published on the official website of the agency:

Ofcom has today opened seven new investigations into the impartiality of news and current affairs programs on the RT news channel.

And the main reason for these investigations is the "increase in the number of programs" of the Russia Today channel after the incident with the poisoning of Sergey and Julia Skripal in Salisbury:

"Until recently, TV Novosti's overall compliance record has not been materially out of line with other broadcasters.

However, since the events in Salisbury, we have observed a significant increase in the number of programs on the RT, that is warranted as a potential breach of the Ofcom Broadcasting Code. ",  - Stated  the media regulator.

RT parried this attack in its official message published on the website of the TV channel, promising to "discuss this issue directly with the regulator":

We disagree with the position taken by Ofcom; our broadcasting has in no way changed this week, from any other week and continues to adhere to all standards. By linking RT to unrelated matters, Ofcom is conflating its role as a broadcasting regulator with matters of state. RT remains a valuable voice in the UK news landscape, covering vital yet neglected stories and voices, including those of the many MPs and other UK public figures who have been shut out of public discourse by the mainstream media.

Russia Today editor-in-chief Margarita Simonyan also commented on the report of the new investigations of Ofcom on its Twitter:

The British Roskomnadzor just reported on its website that it opens SEVEN new investigations against us right away. Of course, because of the case of the Violins - as the media regulator himself admitted.

I can say Immediately: We didn't kill the cat!

She joked, hinting at an incident with Skripal's pets. Two guinea pigs were found dead in the house long after the Salisbury incident, they were "not noticed" during the house inspection and left to starve to death, and the cat that was found there " in a stressful state, "the British decided to put to sleep, after which all three animals were burned.

It is worth noting, this is not the first trouble from the Anglo-Saxon "partners". Earlier, Margarita Simonyan reported on the problems of broadcasting the RT television channel in Washington. On March 29, she wrote on her Twitter:

"The provider company that broadcasted us in Washington threw us out of the broadcast network because of our status as a" foreign agent. "As the ex-Speaker of the State Department used to say," welcome to the exercises on transparency and democracy. "

In mid-March glavred Russia Today expressed the hope that Ofcom will not deprive the license of the TV channel, especially since before the appearance of the "case of Skripal" claims to him were "less than to many other British media."

But what can you do if you are ordered from above to "drown" Russia. Well, Russia, most likely, will respond in the same way.

So, Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova reacted laconically to London's new investigations into RT: Clouds over the BBC are condensed, "

She said in a comment to the Federal News Agency.

In addition, in the middle of March Zakharova already warned of Russia's retaliatory sanctions in case of refusal of RT license:

None of the British mass media in our country will not work if they close Russia Today. "She said in a comment to the Federal News Agency.

In addition, in the middle of March Zakharova already warned of Russia's retaliatory sanctions in case of refusal of RT license:

None of the British mass media in our country will not work if they close Russia Today.